Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky (VOP) – AB Plavání

Provozovatel:
Alena Beránková Vančová, IČO: 73777871
Sídlo: U Školy 695, 273 02 Tuchlovice
Kontakt: abplavani@gmail.com, tel. +420 774 896 711
Místo konání kurzů: Hotel Astra Tuchlovice Srby (případně další místa podle aktuální nabídky).

Účinnost: od 1.6.2025. Tyto VOP upravují práva a povinnosti při poskytování plaveckých kurzů pro děti a tvoří nedílnou součást smlouvy uzavírané mezi Provozovatelem a zákonným zástupcem dítěte („Klient“).


1. Předmět služby a rozvrh

  1. Provozovatel organizuje plavecké kurzy pro děti v předem zveřejněných termínech a časech. Aktuální rozvrh skupin je uveden v přihlášce a na webu AB Plavání.

  2. Provozovatel si vyhrazuje právo rozvrh přiměřeně upravit (např. sloučení skupin, posun času) z organizačních či bezpečnostních důvodů; změnu oznámí Klientům bez zbytečného odkladu.

2. Uzavření smlouvy (přihláška) a potvrzení

  1. Smlouva je uzavřena odesláním přihlášky Klientem a jejím potvrzením Provozovatelem e-mailem.

  2. Přihláška je závazná. Pro zajištění místa v kurzu může Provozovatel požadovat rezervační poplatek; jeho výše a splatnost jsou uvedeny v přihlášce/potvrzení. Rezervační poplatek je nevratný, pokud dítě do kurzu nenastoupí.

  3. Provozovatel může přihlášku odmítnout (vrácení případně přijatých plateb), zejména při naplnění kapacity nebo z bezpečnostních důvodů (nevhodné zařazení dítěte do skupiny).

3. Cena a platby

  1. Cenu kurzu a platební podmínky Provozovatel sděluje v přihlášce, potvrzení přihlášky nebo v ceníku na webu; tyto VOP cenu nezobrazují.

  2. Úhrada probíhá v hotovosti na místě nebo převodem na účet Provozovatele [č. účtu: 5899918399/0800], vždy s identifikací platby (jméno dítěte / VS dle pokynů).

  3. V odůvodněných případech lze dohodnout splátky; podmínky sdělí Provozovatel individuálně.

4. Omluvy, náhrady a absence

  1. Omluva do 8:00 v den lekce: Klient je povinen omluvit neúčast nejpozději do 8:00 (on-line formulář uvedený na webu).

  2. Omluva po 8:00 se neuznává a nevzniká nárok na náhradní lekci.

  3. Náhradní lekce je možná pouze při řádné omluvě do 8:00 a pouze dle volné kapacity a aktuálních možností Provozovatele. Termín náhrady určuje Provozovatel; náhradu je nutné vyčerpat v rámci probíhajícího pololetí/kurzu. Peněžní kompenzace se neposkytuje.

  4. Neúčast bez omluvy nebo pozdní omluva nezakládá nárok na náhradu ani na vrácení ceny.

5. Pokračování / odhlášení ve 2. pololetí

  1. V případě, že již dítě nebude pokračovat v kurzech plavání v druhém pololetí, je nezbytné odhlásit dítě z kurzu plavání nejpozději do 31.12.2025.

6. Předčasné ukončení ze strany Klienta

  1. Předčasné ukončení kurzu z důvodů na straně Klienta nemá za následek vrácení ceny, ledaže jde o zdravotní důvody dítěte doložené lékařskou zprávou. V takovém případě vrací Provozovatel poměrnou část z uhrazené ceny po odečtení storna (administrativní náklady a blokace místa).

  2. Konkrétní výše storna a výpočet poměrné části jsou sděleny v potvrzení přihlášky / ceníku.

7. Změny a zrušení na straně Provozovatele

  1. Provozovatel může z vážných důvodů (porucha bazénu, mimořádná opatření, vyšší moc apod.) lekci zrušit; nabídne náhradní termín.

  2. Pokud by došlo k dlouhodobému přerušení bez možnosti náhrady, Provozovatel vrátí poměrnou část ceny za neuskutečněné lekce.

8. Organizace lekce, bezpečnost a odpovědnost

  1. V bazénu během lekce odpovídají za děti trenérky/instruktoři Provozovatele.

  2. Ve sprchách a šatnách odpovídá za dítě Klient (zákonný zástupce) nebo jím pověřená osoba.

  3. Lekce probíhají zpravidla bez přítomnosti třetích osob (rodičů). Provozovatel může vyhlásit ukázkovou hodinu s přítomností rodičů.

  4. Dítě se může účastnit lekce pouze zdravé; při příznacích onemocnění nenastupuje. Klient informuje o relevantních omezeních (alergie apod.).

  5. Doporučená výbava: plavky, ručník, mýdlo; případně koupací čepice, brýle, pantofle.

  6. Provozovatel neodpovídá za odložené věci nad rámec povinností stanovených právními předpisy; doporučujeme věci označit jménem dítěte.

  7. Provozovatel je oprávněn z bezpečnostních důvodů nepřipustit dítě k lekci, případně vyloučit z kurzu (např. pro opakované porušování pokynů), přičemž poskytne přiměřené vyúčtování dle okolností.

9. Reklamace

  1. Reklamace uplatňuje Klient bez zbytečného odkladu e-mailem na abplavani@gmail.com.

  2. Provozovatel vyřídí reklamaci a vyjádří se nejpozději do 30 dnů; přiměřeným řešením je zejména náhradní lekce, sleva či vrácení poměrné části ceny.

10. Odstoupení spotřebitele (on-line uzavření)

  1. U služeb volnočasových aktivit poskytovaných v konkrétním termínu/období se neuplatní právo spotřebitele odstoupit od smlouvy do 14 dnů.

  2. Tím nejsou dotčena práva dle čl. 6 (zdravotní důvody).

11. Foto a video / marketing

  1. Souhlas s pořizováním a zveřejněním fotografií či videozáznamů dítěte pro prezentaci Provozovatele je dobrovolnýa není podmínkou účasti v kurzu; uděluje se odděleně (samostatný checkbox) a lze jej kdykoli odvolat e-mailem.

  2. Souhlas se zasíláním obchodních sdělení (newsletter) je rovněž dobrovolný a odvolatelný; bez souhlasu sdělení nezasíláme.

12. Ochrana osobních údajů (GDPR) – stručně

  1. Správce: Provozovatel (viz výše).

  2. Účel a právní základ: plnění smlouvy (evidence přihlášky, organizace lekcí, komunikace, vyúčtování), oprávněný zájem (bezpečnost a organizace), a případně souhlas (marketing, fotografie/video; případné zdravotní údaje v nezbytném rozsahu).

  3. Doba zpracování: po dobu trvání kurzu a po nezbytnou dobu k ochraně práv a pro účetnictví.

  4. Práva subjektů údajů a detailní informace jsou v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů dostupném na webu a zasílaném v potvrzovacím e-mailu.

13. Komunikace

  1. Provozovatel komunikuje s Klientem zejména e-mailem a prostřednictvím SMS (omluvy). Klient je povinen udržovat kontaktní údaje aktuální.

  2. Kontaktní místa a postupy (včetně odkazu na on-line omluvy) jsou uvedeny na webu AB Plavání.

14. Závěrečná ustanovení

  1. Právní vztahy se řídí právem České republiky.

  2. Případné spory řeší obecné soudy České republiky; mimosoudní řešení sporů se spotřebitelem zajišťuje Česká obchodní inspekce.

  3. Pokud se některé ustanovení těchto VOP ukáže jako neplatné/neúčinné, zůstávají ostatní ustanovení nedotčena; takové ustanovení bude nahrazeno ustanovením v právním a ekonomickém smyslu nejbližším.

  4. Provozovatel je oprávněn VOP aktualizovat; nová verze je účinná zveřejněním na webu a použije se pro smlouvy uzavřené po datu účinnosti.

  5. Nedílnou součástí smluvní dokumentace jsou tyto VOP, Pravidla omluv a náhrad (čl. 4), Zásady zpracování osobních údajů a případně Ceník / informace o ceně a platbách v potvrzení přihlášky.